Wilt u meer weten informatie over dit product, vul hieronder uw gegevens in:


Weblog: Outdoor reclame wordt steeds interactiever

06/10/2010

De titel van dit artikel verwijst enerzijds naar de toepassing van steeds meer nieuwe technologieën in outdoor reclame maar ook naar het doel van InterNarrow. Interactie met de gebruiker wordt steeds belangrijker en door nieuwe technologieën ook steeds intuïtiever en voor de gebruiker natuurlijker.

Een kleine opsomming van technologieën die afgelopen tijd in diverse reclame campagnes gebruikt zijn: gezichtsherkenning, live video, augmented reality, live tweeting, interactive gaming, integratie social media en 3D posters.

Hieronder een paar voorbeelden die op de website van het Nationaal Adviesburo Buitenreclame (NABB) vermeld worden en wij eerder via onze twitter gedeeld hebben.

  • Een digitaal scherm van Beck’s waaraan gebruikers hun iPod konden koppelen om zo een artistieke visuele weergave van hun muziek te krijgen.
  • Magic mirrors waarbij klanten kleding digitaal kunnen passen, maar ook spiegels waarbij je foto’s van je jou en je nieuwe kledingstuk dat je aan het passen bent kunt twitteren
  • Het ontvangen van kortingsbonnen via Bluetooth op je mobiel
  • Interactieve schermen in horeca-gelegenheden waarbij klanten berichtjes en reviews kunnen ingeven.

Inspiratie: Artikel op NABBnet.nl